Påsktider!

Hej vänner!

Våren har änltigen landat och tagit med sig ett lov späckat med sol, värme och glädje, och jag hoppas att ni har haft ett lika härligt lov som jag! Det var ett tag sedan senaste inlägget skrevs, så det äro dags att uppdatera.

Som ni alla förhoppningsvis vet om, innebär vårtider även påsktider - och visst är det härligt! Vi firar den största händelsen i kristen historia och ska fortsätta fira den en tid framöver. På konfaträffen igår (14/4) pratade vi förstås om påsken, det var mkt trevligt, vi delade upp oss i 6 grupper där vi i varje grupp illustrerade en "påskhändelse" i form av ett tittskåp. Resultat: kreativa skåp fyllda av lärdom och budskap!

Förutom att vi pratade om påsken, var gårdagens pass lite speciellt p g a två saker: en journalist för en tidning var och intervjuade en del av oss till en tidning, och vi spelade in en film till blivande konfirmander så att de ska få se hur roligt vi har det i domkyrkan tillsammans!

Som vanligt avslutade vi passet med en mysig andakt med förbön och predikan. Låten vi spelade heter "When angel wings were white" med jorn, och den sammanfattar påsken välfigt fint. Axel som predikade sa att låten handlar om påskens process, från själva korsfästelsen till uppståndelsen, budskap: oavsett vilken situation du är i ska du aldrig sluta tro. Tro hjälper dig!

Nu är det dags för mig att övergå till det mest underbara och roliga man kan göra på sin fritid: LÄXOR! jippie

Önska mig lycka till och ha ett fortsatt bra liv!

Fred ut
 - Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0