24 äventyren vs Maria magdalena

Mötet med de andra konfirmanderna på maria magdalena fick mig (Axelina) att inse hur speciell de 24 äventyren är! Man tänker inte på det annars kanske, men efter träffen idag insåg man vilken skillnad det faktist är på konfirmation och konfirmation!


När vi kommer in på maria magdalena så ser vi en grupp konfimander, man kan inte se någon skillnad till sättet på våra konfimander eller Maria magdalenas. De ser helt "vanliga" ut. Konfirmand passet börjar och det blir nästan som en liten chock när vi börjar vår första aktivitet. Sättet som Fredrik och Rickard och de här lederna använder sig av var totalt olika! Jag kan inte säga att deras sätt var dåligt, men jag är bara van vid något helt annat. Jag skulle säga att vi har en annan stämmning på våra konfaträffar. Det känns som ett ställe där man kan slappna av och vara sig själv, och detta oavbrutna skratt som vi har , kändes inte alls lika självklart. 

Det var en trevlig upplevelse, men på att helt annat sätt. Det var nog bra att få se en annan varitant av konfimation och inte ta all vår sjuka humor och avslappnade stämmning för givet. så jag skulle säga att det är ngt som vi ska vara mkt tacksamma för:)


 Ha en skön dag! / Axelina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0