Konfirmations träff 31/3

Idag var det en alldeles speciell konfaträff, vi samlade nämlingen in pengar för att bekämpa hungern och bristen på vatten i fattiga länder i bl.a. Afrika.
Jag tror inte jag var ensam om att känna mig nöjd när jag kom hem, för det vi gjorde tillsammans var verkligen något vi kan vara stolta över. Jag känner mig iallfall stolt, och jag tror att många av oss ledare och er konfimanders också gjorde det. För vi hjälpte verkligen till, vi gjorde någon annan människas liv mycket bättre! Jag tycker det är något av det finaste man kan göra, att hjälpa andra utan att tjäna på det själv, förutom ett gott samvete då. Så tack alla ni som hjälpte till idag, ni gjorde verkligen något bra! Fredrik uppskattade att vi hade tjänat in 2500-3000 kr! Det är helt otroligt att vi lyckades samla in så mycket på en så kort tid! Det var faktist väldigt kul att göra detta också, det var spännandeatt testa något nytt. Som sagt ni ska verkligen känna er stolta, och somna medvetna om att ni har gjort något väldigt väldigt fint idag.

Mer om det vi samlade in pengar till kan man läsa här:  http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=36905

Ha en fortsatt trevlig dag! / Sanne B

lala

Ett barn som dricker ur en brunn som Svenska kyrkan har byggt, och även en sådan brunn som kanske byggs för de pengar vi samlade in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0