Tänka, tolka och fånga allt i en bild.



JABBA!

Alva här igen o gissa vad!?
Jag kan lösenordet till bloggen utantill nu! HA!
Det var ganska länge sen jag blogga nu, det har hunnit hända en massa! I helgen var det ju LÄGER för konfirmandrarna! Så glöm inte att kolla in allt nytt, skummt och kul på YouTube och kolla även in lite twittrande från lägret!
http://twitter.com/lundsdomkyrka

idag

Denna ganska mörka duggiga dag-eftermiddag så träffades gruppen Duffy nere i St Mikaels källare. Denna gång skulle vi verkligen träna oss på att tolka, och också få in alla våra tankar i en ända bild. Vi hade samlat ihop en massa digitalkameror, Rickad kämpade hårt med sax och kniv för att få ut ett minneskort som fastnat inne i datorn, haha! Vi delade in oss i grupper och fick en bibeltext, två ord och en låt text att fundera över. Efter det gav vi oss ut för att fotografera.
Vi träffades senare igen och fikade (KLUBBORNA VAR MEGA GODA) och varje grupp fick visa upp sina bilder och berätta om deras tankar.
En finfin bild jag kommer ihåg just nu var en bild där en konfirmand stod och kramade om en sådan där stor rund tuggummi-automat! Där skulle han som kramade föreställa Gud och den runda automaten och tuggummen föreställa jorden och alla människor. Det tyckte jag var riktigt fint :)
Nattvarden var underbar. Vi lyssnade på en jätte sjukt bra låt som är helt perfekt!
Lay Your World On Me med Ozzy Osbourne! :')

owao!
Njapp, nu måste jag plugga...
Vill säga att Kents nya skiva är det bästa dom kanske någonsin har gjort och det är fett otroligt bäst :D <3

Gud finns alltid hos en!
hej hopp gummi snopp (ja, jag ska sluta med det där XD)
go natt
Alva Esping

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0