Chill, chilligt, Killan!

Tjoo, tjena alla vänner!

 

Visst har det ändå varit en mycket speciell dag?! En mycket speciell dag på ett bra sätt!

 

Mycket, mycket tidigt i morse samlades vi utanför Domkyrkan. Klockan var då 8:30 och det är = 7:30, om det fortfarande vore varit vintertid! Wow.

 

Vi skulle åka hela vägen till Österlen någonstans, men sova i bussen fick jag ej. Vi körde nämligen en "tv-serie-musik tävling". Det var jätte kul och jag blev helt hysterisk när de spelade upp musiken från Björnes magasin, då blev jag gråtfärdig, haha!

 

Vi kom till ett hus, som kallas för Killans bönegård. Det är ett mycket speciellt hus. Vi fick lyssna länge på mannen bakom bönehuset. Människor kommer dit och bor där, ber och lever under några dagar under ”tystnad”. Tystnaden och stillheten satt lixom i väggarna för vi tystnade automatiskt när vi steg på. Det är en plats där man lever enkelt och får möjlighet att lyssna, lyssna till sitt eget inre. Några meter ifrån huset fanns också en stor, vacker kyrka, med coola målningar på väggarna och i taken.

Under 45 minuter fick även vi ledare prova på att vara tysta i huset, och lyssna till vårt inre. Det var en häftig upplevelse, själv satt jag i en soffa och slumra till. Efteråt var alla utvilade och jag kände mig helt klar i huvet. Vi bad också! Jag satt på en kudde med knäna i golvet.

Möt mig nu som den jag är…

Efter det tackade vi och gav oss i väg med bussen mot Stens huvud. Där käkade vi vår matsäck och vandrade upp för berget. Vi delade in oss i små grupper och läste delar ur bibeln, texter från BERGSPREDIKAN (Matt: 6-8). Sedan läste vi dem uppe på toppen av ett av Stens huvuden och reflekterade kring dem. Det var fint!

Sen gick vi ner chilligt och chillade, åkte bussen hem, och sa adjö!

Tack allihopa för en jätte trevlig dag!

Glad Påsk, vi ses!

Alva Esping



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0