Och jag är med er alla dagar till tidens slut!

Visst är det awesome med påsklov?!
YAY! :D
Idag hann vi med mycket under konfirmandträffen med Ozzy. Vi tittade på filmklipp, dramatiserade och snackade. Sara hade bakat goda chokladmuffins!
Vi funderade och pratade mycket kring dop. Vad innebär det där med dop? Och varför är det så många som döper sina barn i Sverige idag? I biblen, Matteusevangeliet 28:16, kan man läsa om det sista Jesus säger till sina lärjungar innan han "försvinner". Han säger åt sina lärjungar att gå ut i världen och göra alla människor till lärjungar och döpa dom i fadern, sonen och den heliga andens namn! Därför måste det ligga något viktigt i det, någonting speciellt. Det är rätt spännande men lite klurit att fundera över.
Vi delade upp oss i några olika grupper, och spelade upp olika scener från bibeln som hade någonting med dopet att göra, det var roligt.
Under andakten lyssnade vi på Kent's fantastiska låt "Vid din sida". Den låten passade jätte bra till dagens tema och just den låten har också betytt otroligt mycket för mig och min tro.
höhö jag är lite sömnig :3
Imorgon är det Ledardag!!! Och ingen av oss vet vad vi ska göra eller vart vi ska, så jag är hel spänd på det! :D
Vi ses!!! <3
Glad Påsk allihop, vi träffas på någon gudstjänst i Domkyrkan snart!
/Alvabloggaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0