Vi fyller hinkar med pengar!

Yaaaaw!
Är glad att jag pallrade mig i väg in till staden denna eftermiddag. Idag träffades Duffy gruppen, och vi gav oss ut för att samla in pengar och stödja Svenska kyrkans internationella arbete, speciellt för att fler människor ska ha tillgång till rent vatten. I en timme gick vi runt och skrammlade, och det gick mycket bra tycker jag! Det var kallt och mina tår "försvann", men det var ju ändå värt det...! Tillsammans fick vi ihop en massa pengar!
Nästa vecka ska Ozzy göra samma sak!
Sen lekte vi en epic lekar :D
Temat för dagen,
det handlade så klart om att hjälpa andra och stå upp för varandra. När man gör något snällt, fyller en hink med pengar, eller helt enkelt tar lite av ens tid och ger åt någon annan, förendras man även själv och mår bättre. Det är viktigt, tänk så mycket du är i behov av andra när du själv känner dig ledsen eller osäker.
Under andakten lyssnade vi på "I would for you" av The Dresden Dolls (tror jag att det var), och tände ljus.
Jag tror att alla våra gulliga konfirmander gick hem glada och med gott samvete idag, ni har verkligen gjort en insats!
Go natt allihopa och gör som Fredrik sa, stanna till ibland och fundera över vem ni vill vara och vad ni vill, hah!
/Alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0